Ikuti kami di Facebook

03 Oktober 2012

Sambutan Merdeka CUIS 2012

  

HARI: ISNIN HINGGA JUMAAT

PROGRAM: MINGGU KEMERDEKAAN 2012

Sekolah Rendah Islam Cahaya Ummi telah menganjurkan sambutan kemerdekaan yang melibatkan semua pelajar dan guru-guru. Program ini bertujuan memupuk semangat cintakan negara selaras dengan tuntutan agama. Selain itu, program ini juga bertujuan mendidik para pelajar erti kemerdekaan sebenar iaitu memerdekakan diri daripada nafsu sepanjang bulan Ramadhan lalu.

Oleh yang demikian, antara program yang telah dilaksanakan ialah kuiz, pertandingan mewarna dan keceriaan sempena sambutan kemerdekaan. Program yang dilaksanakan mendapat kerjasama yang baik daripada guru-guru dan pelajar. Minggu kemerdekaan berakhir dengan acara kemuncak yang disambut meriah pada 30 Ogos 2012 bersamaan dengan hari Khamis. Acara tersebut dimulai dengan perhimpunan pelajar, solat dhuha dan pertandingan sajak dan mewarna.

Guru-guru juga tidak menang kalah dengan bertanding dalam aktiviti "Treasure Hunt". Aktiviti ini bertujuan menguji pengetahuan dan ketangkasan guru menjawab soalan-soalan. Adat bertanding pasti ada yang menang dan yang kalah. Kumpulan 1 memenangai pertandingan tersebut yang diketuai oleh penyampai hadiah dan fotografi mengikut kelas. Program dilaksanakan selama seminggu ini diharapkan dapat menanam semangat patriotik dan menambahkan pengetahuan am pelajar dan guru-guru.

 






Banyak lagi gambar-gambar dan juga boleh memuat turunnya dengan klik disini

..::Belum habis lagi, klik 'Baca Lagi', kalau sudah habis baca sampai-sampaikanlah, Syukran::..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...