Ikuti kami di Facebook

04 Oktober 2012

MAJLIS PENGISIAN ILMU BERSAMA USTAZ HANAFIAH


Sekolah Rendah Islam Cahaya Ummi telah menganjurkan sebuah  program “ Majlis Pengisian Ilmu” pada hari  Sabtu (22 September 2012) bersamaan 6 Zulkaedah 1433. Majlis Pengisian Ilmu ini diadakan di Surau Ibrahimiah pada pukul 9.30-11.00 pagi. Penceramah jemputan pada bulan ini ialah Ustaz Hanafiah Abdul Malik yang merupakan penceramah jemputan (Tanyalah Ustaz TV9). 

Topik ceramah adalah berkisarkan soal pendidikan anak-anak dan juga keibubapaan. Program ini di anjurkan oleh pihak PIBG Sekolah Rendah Islam Cahaya Ummi yang mana ianya berbentuk penyampaian tazkirah atau ceramah oleh penceramah jemputan. 

Disamping itu, program ini merupakan majlis ilmu bulanan yang dianjurkan oleh pihak PIBG untuk semua warga SRICU dan ahli khairiah setempat. Program ini telah berjalan dengan lancar dan mendapat sambutan yang memuaskan dari warga SRICU dan juga warga setempat. 

Disamping untuk mendapat dana dan sumbangan untuk tabung PIBG, objektif program “Majlis Pengisian Ilmu” ini adalah untuk mengeratkan lagi tali silaturrahim dikalangan warga SRICU dan juga ahli khairiah setempat.


 


 

..::Belum habis lagi, klik 'Baca Lagi', kalau sudah habis baca sampai-sampaikanlah, Syukran::..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...